Bilim adamların açık havada eğitim hakkındaki bazı görüşleri:
Doğal ortamlarla baş başa kalmak farkındalığı, akıl yürütmeyi ve gözlemsel becerilerini geliştirerek bilişsel gelişimi artırır (Pyle 2002).
Doğaya ilişkin bir bakışa sahip olan ve doğayla etkileşim içinde olan çocukların yoğunlaşma ve öz disiplin testlerindeki başarıları daha yüksek olmaktadır (Wells, 2000; Taylor, 2002).
Doğal çevrede düzenli olarak oyun oynayan çocukların, koordinasyon, denge ve çeviklik gibi ileri motor becerileri gösterdikleri ve daha az hasta oldukları saptanmıştır (Fjortoft, 2001).
Çocuklar doğada oyun oynadıklarında oluşturdukları oyunlar, onların dil becerilerini, işbirliği yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirir (Taylor ve diğ., 1998).